エネルギーボール
エネルギーボール:
エネルギーを10ポイント回復させるアイテムです。
Small Energy
Small Energy. Replenishes 10 units of energy.
エネルギーボール:
エネルギーを10ポイント回復させるアイテムです。
Small Energy. Replenishes 10 units of energy.
ビッグエネルギーボール:
エネルギーを20ポイント回復させるアイテムです。
Large Energy. Replenishes 20 units of energy.
スーパーエネルギーボール:
エネルギーを100ポイント回復させるアイテムです。
Ultra Energy. Replenishes 100 units of energy.
ミサイル(補給アイテム):
ミサイルを3発補給するアイテムです。
Missile Ammunition. Resupplies Missile Launcher with 3 rounds of ammo.
ミサイル(補給アイテム):
ミサイルを5発補給するアイテムです。
Missile Ammunition. Resupplies Missile Launcher with 5 rounds of ammo.
ミサイル(補給アイテム):
ミサイルを10発補給するアイテムです。
Missile Ammunition. Resupplies Missile Launcher with 10 rounds of ammo.
パワーボム(補給アイテム):
パワーボムを1発回復させるアイテムです。
Power Bomb Ammunition. Resupplies Power Bomb with 1 round of ammo.
現在までの行動記録の保存とエネルギーの補給が可能です。
Step into these stations to save your game and fully restore your energy.
ホログラム内に位置することによって、エリアマップのダウンロードが可能です。
Walk into Map Station holograms to download a map of the area you're in.
所持できる数の上限値まで、ミサイルの補給が可能です。
Step into these stations to fully reload your Missile Launcher.
ボムスロット:
点灯していれば作動中です。
モーフボール状態でスロット部分に密着し、ボムを使用すると爆破振動を感知します。 これをトリガーとし、連動した別の装置を起動させることが可能です。
Standard Morph Ball slot. This slot is active.
Inserting the Morph Ball and detonating a Bomb will usually cause these slots to send electrical impulses that can activate different types of devices.
スピナー:動力発生補助装置。
モーフボール状態でスピナーの開口部に進入し、ブースト機能を使用します。 これによりジェネレーターベルト部分を急速に回転させ電力を発生し、装置を作動させます。
This is a standard Spinner device.
The generator belts of the Spinner can be activated by rapid rotational force. Use the Boost ability of the Morph Ball when inside a Spinner to activate the device.
ボールトラック:
磁気性のレールトラックシステムです。
モーフボール状態で、レールに近付き [Z] を押すと磁力でレールに張り付きます。 [Stick]でレール上を移動し [Z] を放すと磁力を失いレールから離脱します。 レール上でのボムの使用は注意を要します。
Magnetic rail system track.
In Morph Ball mode, press and hold [Z] when close to this type of surface. Use [Stick] to move the Ball along the track. Release [Z] to disengage from the surface.
CAUTION: A Morph Ball Bomb will briefly disengage the Ball from the track.
グラップルポイント:グラップリングビームの利用ポイントです。
[G]アイコン表示中に[Z]を押し続けると、グラップリングが可能です。
Analysis indicates a viable attach point for the Grapple Beam.
To use the Grapple Beam, use [Z] when the [G] icon appears.
ハンター仕様のスターシップ:登録者 サムス・アラン
スターシップでは、現在までの行動記録の保存、およびエネルギー補給が可能です。
Hunter-class gunship registered to Samus Aran.
You can return to your ship to recharge energy, reload weapons and save progress in the game.
ゲートシールド:シールドを破壊しなければゲートは開きません。
ビームによる、ゲートシールドの破壊は不可能です。爆発性の衝撃でのみ破壊可能です。
There is a Blast Shield on the door blocking access.
Analysis indicates that the Blast Shield is invulnerable to Beam weapons. Explosive weapons may damage it.
ゲートロックユニット:汎用ロックシステム。解除条件はエリア毎に違います。
Lock system engaged. Secure the area to unlock door.
鍾乳石:
天井から突出した岩を確認。上部付近に亀裂があります。
衝撃を与えることで天井から切り離し、足場として利用することが可能です。
This hanging rock structure appears to have a weak spot near its base.
Some stalactites can be dislodged from ceilings, allowing them to be used as platforms to cross otherwise unreachable areas.
名称:惑星 ゼーベス
質量:4.8兆テラトン
地質が固く、崩れにくいため地下施設の開発には、理想的な惑星です。 生命体が生息するには環境が厳しくパイレーツに要塞化され、初めて注目されました。
Planet Zebes
Mass: 4.8 trillion teratons.
Profile: Planet's crust is primarily Urthic ore, making it ideal for subterranean construction. A class XIX planet, Zebes is inhospitable to most bioforms. The world was considered unremarkable until it became a base for Space Pirate forces.
名称:惑星ターロンⅣ
質量:5.1兆テラトン
この惑星には、元来豊富な生態系が存在していたと推測されています。 現在の急激な生態崩壊は、未知のパワーが生態系に強く影響した結果です。
Tallon IV Profile: Ecosystem studies indicate that Tallon IV was a biological paradise prior to the impact of an extraterrestrial object. What remains of the biosphere is slowly fading due to exposure to Phazon radiation. At current rate of decay, Tallon IV will be a barren Class XIII wasteland in approximately 25 years.