サブアイテム

スペースジャンプ

スペースジャンプ:
機動力のある推進エネルギー噴射ブーツで、サムスの跳躍力を飛躍的に増大させます。 [B] でジャンプ。そのジャンプ中に再度 [B] を押すと、その位置から、更にもう一度ジャンプします。

サムスの記録:
スペースジャンプタイミングが重要だ。より遠く高く飛ぶためには、コツが必要になる。 また、敵からの攻撃回避にも、この能力は非常に有効である。

Space Jump Boots

The Space Jump Boots increase the leaping capability of the Power Suit through the use of boot-mounted thrusters. Press [B] to jump, and then press [B] again during the jump to use the Space Jump Boots.

Samus's Notes: Timing is important when using the Space Jump Boots. Experiment to discover ways to increase the height and length of your jumps.

グラップリングビーム

グラップリングビーム:
建物の天井などに設置されたグラップルポイントから、ぶら下がることが可能なロープ状のビームです。
スイングしてスペースジャンプでも到達できない距離を移動できます。
グラップルポイント [G] を [Z] でロックオンし続けるとグラップリングビームを発射することができます。
[Z] を押している間、ぶら下がった状態を維持し、放すと解除されます。

サムスの記録:
スイング中に [STICK] でスイングの方向を変えられるようだ。

Grapple Beam

The Grapple Beam allows you to swing back and forth from special points in the environment. Grapple Points appear in your Visor as a [G] icon. Press and hold [Z] to fire the Grapple Beam. Hold [Z] down to stay connected; let go to release.

Samus's Notes: The Grapple Beam can be used to cross large gaps. Use the [STICK] while grappling to swing in different directions.

ミサイル

ミサイル:
アームキャノン内に装備された追尾機能を持つミサイルです。 初期装備は5発で、ミサイルタンクを獲得すると所持数の上限が5発増加します。 [↓] でミサイルを発射 [A] でビーム発射可能状態に戻ります。

サムスの記録:
ロックオン完了後に発射したミサイルは、敵を捕捉し追撃する。 攻撃力も高く、残量に注意して使いたい。

Missile Launcher

The Missile Launcher adds ballistic weapon capability to the Arm Cannon. Press [↓] to fire the Missile Launcher. Press [A] to return to Beam mode.

Samus's Notes: Missiles fired with a lock-on will seek their targets. Missiles can destroy objects made from Radion or Brinstone. There are Charge Combo enhancements scattered throughout the environment. They use the Missile Launcher and the Charge Beam in tandem to fire more effective blasts. Each Missile Expansion you find will increase the number of Missiles you can carry by 5.

チャージビーム

チャージビーム:
ビームのエネルギーをアームキャノン内部で増幅し、一気に放出します。 [A] を押し続けるとチャージし、放すと発射します。 チャージ中に回復アイテムを引き寄せる能力もあります。

サムスの記録:
チャージする時間の長さによって、破壊力が違うようだ。

Charge Beam

The Charge Beam allows you to increase the damage and effectiveness of the Arm Cannon. Press and hold [A] to charge the Arm Cannon, then release [A] to fire.

Samus's Notes: The Charge Beam has a limited 'tractor beam' capacity. Use it to pull small objects to you. There are Charge Combo enhancements scattered through the environment. They use the Charge Beam and the Missile Launcher in tandem to fire more effective blasts. The Charge Beam increases the performance of each Arm Cannon mode.

チャージコンボ

チャージコンボ:
「ミサイル」「チャージビーム」の効果を合体させた攻撃です。 この合体攻撃によって通常攻撃よりも強力な破壊力を生み出すことが可能です。 [A] でビームをフルにチャージし [A] を押したまま [↓] を押すと発動します。

サムスの記録:
チャージコンボに関する詳しい情報は、それぞれのアイテムを入手後ここに記録しよう。

Charge Combo

The Charge Combos allow you to fire the Missile Launcher and Arm Cannon together. The combined attacks are stronger than normal blasts. The Arm Cannon must be charged to use a Charge Combo. When your Arm Cannon is charged, press [↓] to fire the Charge Combo.

Samus's Notes: The Single Shot Charge Combos fire one blast at a time. Each shot uses a number of Missiles. Sustained Fire Charge Combos will fire as long as you have Missiles. Hold [↓] down after you fire. It takes ten Missiles to trigger these Charge Combos, then five Missiles per second afterward. Page down for information on the individual Charge Combos. This data will download to the Log Book after each Charge Combo is acquired.

スーパーミサイル:
単発型コンボである。発射時に1発につき、5発のミサイルを消費するようだ。 コルダイトと呼ばれる強固な物質も破壊可能である。

The Super Missile is the Power Charge Combo.

Samus's Notes: Super Missile is a Single Shot Charge Combo. Each shot costs 5 Missiles. Super Missiles can destroy objects made of Cordite.

アイススプレッダー:
単発型コンボである。追尾能力を持ち攻撃力も絶大だ。 発射時に1発につき、10発のミサイルを消費するようだ。 ただし、メカニズム系の敵は、凍らせても復活されてしまう。

The Ice Spreader is the Ice Charge Combo. It can freeze targets in a wide area.

Samus's Notes: Ice Spreader is a Single Shot Charge Combo. Each shot costs 10 Missiles. Ice Spreader is limited against aerial targets.

ウェイブバスター:
継続型コンボである。連続して電流を発生させ、その間、敵を追尾し続ける。 ロックオンしなくても対象にあたれば、その時点から追尾してくれる。 発射の際にミサイルを10発消費し、その後1秒毎に5発ずつミサイルを消費してゆく。

The Wavebuster is the Wave Charge Combo. This potent blast auto-seeks targets in the area.

Samus's Notes: The Wavebuster is a Sustained Fire Charge Combo. It costs 10 Missiles to activate, then 5 Missiles per second afterward. The Wavebuster will seek enemies without a lock-on.

フレイムスローワー:
継続型コンボである。連続して高温の火炎を放出する。 発射時にミサイルを10発消費し、その後1秒毎に5発ずつミサイルを消費してゆく。

The Flamethrower is the Plasma Charge Combo. You can sweep its stream of flame across multiple targets.

Samus's Notes: Flamethrower is a Sustained Fire Charge Combo. It costs 10 Missiles to activate, then 5 Missiles per second afterward. The Flamethrower is most effective against multiple targets in an area.