アームキャノン

パワービーム

Power Beam

初期装備のアームキャノンです。 サムスの生体エネルギーを変換して、発射するビームです。 連射速度が速く[+]で切替えます。

サムスの記録:威力は弱いが、ライトの敵にもダークの敵にも等しくダメージを与えられるようだ。

The Power Beam is the default Arm Cannon. It has the best rate of fire. Press [+] to select the Power Beam as your active weapon.

Samus's Notes: The Power Beam can be used to open Blue Doors. If you see your shots ricochet, cease fire. The Power Beam is not working against that target. You can use the Power Beam to quickly clear an area of weak foes.

チャージビーム

Charge Beam

チャージビームは、ビームエネルギーをアームキャノン内部で凝縮し、破壊力を増幅した上で一気に放出します。 [A] を押し続けるとチャージし、放すと発射します。 チャージ中に回復アイテムを引き寄せる能力もあります。

サムスの記録:フルチャージしないと、最大値の攻撃力を発揮できないようだ。

The Charge Beam allows you to increase the damage and effectiveness of the Arm Cannon. Press and hold [A] to charge the Arm Cannon, then release [A] to fire.

Samus's Notes: The Charge Beam has a limited ''tractor beam'' capacity. Use it to pull small objects to you. There are Charge Combo enhancements scattered through the environment. They use the Charge Beam and the Missile Launcher in tandem to fire more effective blasts. The Charge Beam increases the performance of each Arm Cannon mode.

ダークビーム

Dark Beam

ダークビームは、麻痺能力を有しチャージするとダークアモ5発の消費でエンタングラーを発射します。[+]で切替可能です。

サムスの記録:アモが切れた時はチャージするとビームが撃てる。 ライトクリーチャーに有効だが、ビームの速度が遅いのが難点だ。

The Dark Beam fires blasts of shadow energy. Shots from the Dark Beam can hinder enemies and objects as well. Hold [+] and point left to select the Dark Beam as your active weapon.

Samus's Notes: When out of Dark Ammo, you can charge the Dark Beam to fire a normal shot. Fire the Dark Beam to deactivate Crystals. Dark Beam blasts have limited effect on Ing and dark creatures. It takes several hits with the Dark Beam to hinder enemies and enshroud objects with dark matter. Charge the Dark Beam to fire an Entangler blast. Enemies struck by this blast will be enveloped in shadow tendrils for a few moments, unable to move or fire. The Entangler costs 5 Dark Ammo to fire.

ライトビーム

Light Beam

ライトビームは、貫通能力を有しチャージするとライトアモ5発の消費でライトブラストを発射します。[+]で、切替可能です。

サムスの記録:アモが切れた時はチャージするとビームが撃てる。 ダーククリーチャーに有効だが射程が短いのが難点だ。

The Light Beam can shoot through multiple enemies. Hits from the Light Beam may set enemies on fire. Hold [+] and point right to select the Light Beam as your active weapon.

Samus's Notes: When out of Light Ammo, you can charge the Light Beam to fire a normal shot. Use the Light Beam to energize Crystals. The Light Beam is quite effective against dark creatures. A Light Beam shot will damage foes as long as they are in contact with it. Charge the Light Beam to fire a Lightblast of white-hot energy. Enemies struck by this blast will burn for a few moments. The Lightblast costs 5 Light Ammo to fire.

アナイアレイタービーム

Annihilator Beam

アナイアレイタービームは、ホーミング機能を有し、チャージするとダークとライトアモ5発の消費でディスラプターを発射します。 [+] で、切替可能です。

サムスの記録:アモが切れた時はチャージするとビームが撃てる。 ビームはライトとダーク両エネルギーの性質以外に音波成分を含み音波を利用したシステムを操作することもできるようだ。

The Annihilator Beam fires streams of light and dark energy. This Beam can seek single or multiple enemy targets. Hold [+] and point up to select the Annihilator Beam as your active weapon.

Samus's Notes: When out of Light and Dark Ammo, you can charge the Annihilator Beam to fire a normal shot. The Annihilator Beam has a high-powered sonic aspect when fired, which can be used to manipulate sonic-powered devices. Annihilator Beam shots are very effective against both light and dark enemies. Charge the Annihilator Beam to fire a Disruptor blast. The Disruptor costs 5 Dark Ammo and 5 Light Ammo to fire.

ミサイル

Missile Launcher

ミサイルは、アームキャノンに内蔵された追尾機能を持つ武器です。[↓] を押すと発射します。 [A] でビームに切り替わります。

サムスの記録:ミサイルはブリンストーンでできた物体を破壊するのに便利だ。

The Missile Launcher adds ballistic weapon capability to the Arm Cannon. Press [↓] to fire the Missile Launcher. Press [A] to return to Beam mode.

Samus's Notes: Missiles fired with a lock-on will seek their targets. Missiles can destroy objects made of Brinstone. There are Charge Combo enhancements scattered throughout the environment. They use the Missile Launcher and the Charge Beam in tandem to fire more effective blasts. Each Missile Expansion you find will increase the number of Missiles you can carry by 5.

シーカーミサイル

Keeker Launcher

シーカーミサイルは、ミサイルで複数のターゲットを同時に攻撃する能力です。[↓]を押し続けると起動し、放すと発射します。 [↓]を押し続けたまま照準を動かし、ターゲットに合わせると自動でロックオンします。

サムスの記録:最高5つのターゲットに同時にロックオンできる。ターゲットに正確に命中させるには十分距離を取ることが重要だ。

The Seeker Launcher allows you to fire upon multiple targets simultaneously with the Missile Launcher. Press and hold [↓] to charge the Seeker Launcher. Press [A] to return to Beam mode.

Samus's Notes: Using freelook, move the targeting reticule around your area. You will lock on to each enemy you pass over, to a maximum of five targets. You can also lock onto single targets multiple times with the Seeker. Seeker Missiles fired with a lock-on will home in on their targets.

チャージコンボ

Charge Combo

チャージコンボは、ミサイルにチャージビームの効果を融合させた攻撃です。[A] でビームをフルチャージし、[↓] で発射します。

サムスの記録:チャージコンボは基本的に単発攻撃だ。攻撃力が高い分、ミサイルの消費量は多く、同時にアモも消費するものもある。

The Charge Combos allow you to fire the Missile Launcher and Arm Cannon together. The combined attacks are stronger than normal blasts. The Arm Cannon must be charged to use a Charge Combo. When your Arm Cannon is charged, press [↓] to fire the Charge Combo.

Samus's Notes: Charge Combos fire one blast at a time. Each shot uses a number of Missiles. Some Beams use Ammo. When you use their Charge Combo, you will lose both Ammo and Missiles.

スーパーミサイル

Super Missile

スーパーミサイルは、パワービームのチャージコンボです。 1発につき5発のミサイルを消費します。連続発射は不可能です。

サムスの記録:このスーパーミサイルは、ルミナスのテクノロジーだが、何故かチョウゾのものとよく似ている。

The Super Missile is the Power Charge Combo.

Samus's Notes: Each Super Missile shot costs 5 Missiles.

ダークバースト

Darkburst

ダークバーストは、ダークビームのチャージコンボです。1発につきミサイル5発とダークアモ30発を消費します。

サムスの記録:ダークバーストは次元の裂け目を作り、敵を吸い込み抹殺するようだ。

The Darkburst is the Dark Charge Combo. This potent blast opens a rift to a dark dimension, pulling enemies to oblivion.

Samus's Notes: Firing a Darkburst will cost you 5 Missiles and 30 Dark Ammo. The Darkburst is a slow-moving blast. It is of limited effect against agile and rapid-moving enemies.

サンバースト

サンバーストは、ライトビームのチャージコンボです。1発につきミサイル5発とライトアモ30発を消費します。

サムスの記録:ビームの速度が遅いので、機敏な敵にはあまり有効ではないが、射程は長い。着弾すると炎上もするようだ。

The Sunburst is the Light Charge Combo. It can damage targets in a wide area as it flies to its target.

Samus's Notes: Each Sunburst shot requires 5 Missiles and 30 Light Ammo. Sunburst is a slow-moving blast. It is limited against speedy and agile targets. The Sunburst can set enemy targets and objects on fire.

ソニックブーム

Sonic Boom

ソニックブームアナイアレイタービームのチャージコンボです。 1発につき、ミサイル5発、ダークライトアモを30発消費します。

サムスの記録:ソニックブームは一瞬でターゲットに着弾する。 威力も驚異的だが、アモの消費量が激しいので無駄撃ちできない。

Sonic Boom is the Annihilator Charge Combo. It projects a wave of sonic force.

Samus's Notes: Sonic Boom costs 5 Missiles, 30 Light Ammo and 30 Dark Ammo to fire. The Sonic Boom is most effective against multiple targets in an area.

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